Nadat het televisieprogramma Dragon’s Den een aantal succesvolle seizoenen heeft gekend bij de publieke omroep WNL, gaat het format nu naar een streamingdienst. Nieuwkomer Viaplay zal het eerstvolgende seizoen vanaf het voorjaar van 2022 uitzenden.
Dragons’ Den is een internationaal succesvol programma waar beginnende ondernemers hun ideeën pitchen bij potentiële investeerders, de zogeheten ‘dragons’. Deze vijf succesvolle zakenmensen kunnen de starters helpen met een eventuele investering en belang in het bedrijf.
We zien restaurant tycoon Won Yip terug, net als avocado-koningin Shawn Harris en top-investeerder Pieter Schoen. De andere stoelen worden gevuld door zakenvrouw Manon van Essen en serie-ondernemer Bas Witvoet. Ook zij gaan hun zelfverdiende geld in veelbelovende startups steken. De opvolger op Viaplay kent geen presentator.
Filippa Wallestam, Chief Content Officer bij NENT Group (het bedrijf achter Viaplay), is enthousiast om met een format als Dragons’ Den af te trappen. Hij vertelt: “Viaplay is een streamingdienst die voor iedereen wat te bieden heeft. Logischerwijs is lokale content daar een belangrijk onderdeel van. Dragons’ Den is een bewezen format dat het briljante met het onverwachte combineert en dat zowel potentiële bedrijven op weg heeft geholpen als kijkers over de hele wereld heeft vermaakt.”
Vincent ter Voert: “In Nederland wachten aanstormende ondernemers met smart op de mogelijkheid om aan hun dromen te gaan bouwen. ViaPlay biedt hen hét programma dat business dromen waarmaakt."
Potentiële ondernemers met ideeën kunnen zich hier aanmelden voor het nieuwe seizoen van Dragons' Den.